helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

2016 januari-februari

Kategori: lalaa

Året jag blev 30 år, året jag köpte en egen lägenhet i Stockholm, året jag blev vuxen? 

På många sätt ett mörkt år för världen, elände, rädslor, fördommar och förakt. Men också mycket kärlek och spännande händelser. 2017 kan bara bli bättre.

Januari
Det nya året firades in med bästa Gadde i Sälen. En dålig resa rent skidmässigt då snön lyste med sin frånvaro, men en desto bättre resa rent umgängesmässigt. Det blev mycket bilåkande, till Norge-Trysil för längd och slalom, ner till Kläppen för att åka runt, runt. runt på konstsnöspåret.
Tillbaka till Stockholm efter julledighet för min sista månad på jobbet och mina älskade kollegor. Stockholm levererade snö så det blev en del skidåkning, Hann med en vända till till sälen innan månaden var slut.

 

Februari
Började nytt jobb och trivdes från första sekund. Åkte skidor på stadion, runt, runt, runt, bra mental träning att åka 50 varv där.
En vända hem till Karlskoga för återträff med klass 3B, 20 år senare var det dags, alla hjärtans dag och vi skulle öppna våra mjölkpaket vi slog in som 10 åringar. Vi träffade också vår gamla lärare i vårt gamla klassrum och läste upp brev till henne om hur vi trodde livet skulle bli. många skratt och roliga minnen denna helg.
Det fantastiska med att bo i stockholm är alla event, en vanlig tisdag mötte jag upp mina vänner och rundayvänner för ett träningspass och middag med självaste Petter.
Hyrde en liten pärla en helg och drog på äventyr norrut. Via Uppsala hamnade jag i Gävle där häng med konstapeln Gadde och seedningslopp väntade. Polisbilsåkande, tapas, garv, bra skidåkning och parkeringsböter samanfattar denna helg.
Månaden avslutades med en sportlovslånghelg i Sälen med kidsen, fantastisk skidåkning och umgänge, kalas för världens bästa 5 åring och 1 åring.

 

 

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2017-01-01 | 21:03:36

    Meeen va glad jag blev av att läsa i denna fina blogg! MEEEER!! Puss

Kommentera inlägget här: