helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

London baby

Kategori: lalaa

Sååå nära att missa flyget hem, med med en puls uppåt 1000, en taxichaufför som körde rally och en löptur genom Heathrew fick vi både checka in bagaget och flyga hem. 
Tack London och brudar för en grym helg! 
 
Efter jobbet i fredags tog jag och 3 fin fina kollegor taxin mot Arlanda och tog flyget mot Looondon Heathrow. 
 
 
Taxi till hotellet där vi checkade in i två väldigt fräscha lägenheter nära London Bridge.
I lördags ringde klockan 07.00 och vi promenerade mot närmsta affär och handlade champagnefrukost. 
 
 
Mätta, lulliga och taggade tog vi tunnelbanan in till stan för shopping och givetvis en del sightseeing. 
Spenderade x antal timmar inne på Primark, forever 21 och victorias secret med resten av Londons turister innan vi var i stort behov av mat. Givetvis besöktes en klassisk Brittisk pub och vi åt fish and chips och drack öl. 
 
Mätta och glad orkade vi några timmars shopping  och strosande till innan vi tog tunnelbanan bort mot Westminister för att spana in big ben och för ett ölstopp till.
 
Ölstoppet blev till middag inna vi rullade hemåt mot lägengten för att tagga till inför kvällens utgång. 4 tjejer blev till 2 och jag och Efi gav oss iväg på en pubrunda i området där vi bodde. Fick riktiga nostalgi feelings från när Jag och Sara bodde en termin i England, ett av det bästa halvåret i mitt liv.Jag och Efi besökte 2 pubar och ja, oerhört charmigt med lite hemmafest känsla, 90 tals musik, fatöl lite unken doft men väldigt bra stämning. Dansade och fick komplimanger för vår unika dans och någon gång efter det tackade vi för oss och vandrade hemåt mot hotellet. 
 
 
Söndagen vaknade vi väääligt trötta men bara att tagga om och packa ur rummet innan vi tog tunnelbanan mot Regents park för ett besök hos Madame tussauds.. MEN kön var för lång så vi vandrade genom fina London mot Oxford street och mer shopping och mat istället. Efter det fick Isabelle äntligen åka sin röda dubbeldäckare. Haha!! och det var detta som var nära att få oss att missa flyget hem.. Det blev att stressåka tunnelbana till hotellet där vi hämtade väskorna och kastade in oss i en taxi som vi hetsade att åka rally till flygplatsen. Men då det stundtals stod still i körerna ringde jag i panik till SAS för att snällt försöka få dem att vänta med att stänga väskinlämningen, men icke.. - det bästa ni kan göra är att skynda er till flygplatsen. Åh fan! Väl framme typ 35 minuter innan avgång sprang vi till incheckningsdiskarna och fick lämna in väskorna!! 4 halvgråtande/skrattande tjejer gick igenom säkerhetskontrollen och såg då att planet var försenat och förstod att det var därför vi fick checka in väskorna, ibland ska man ha tur! 
 
 

KOMMENTARER:

  • pilla säger:
    2015-03-31 | 07:30:49
    Bloggadress: http://pernillabredolt.com

    Galet schyst helg hör jag!!!!

    Svar: men ATT det var, och förhoppningsvis en lika spännande om en månad!
    Helelala

  • Saras träningsblogg säger:
    2015-03-31 | 08:19:32
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Haha. Låter som en typisk londonhelg 😆 åååhh du och jag måste ha en englandssemester någon gång. Besöka gamla minnen! Saknart!!! 😃

    Svar: jaaa det MÅSTE vi. Som jag saknade det och fick sååå många flashbacks i helgen, Tesco, Primark, Picadilly circus hostel. mm mm mm
    Helelala

Kommentera inlägget här: