helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

Stockholm Marathon 2015 timmarna innan starten..

Kategori: lalaa

Jag är i mål, jag klarade det!!! Jag sprang ett till nedra marathon och detta i spöregn, blåst och max 10 grader.. 
 
Gadde min marathon kompanjon kom hit till Stockholm i fredags så möttes vi upp utanför nummerlappsutdelningen. Mötte upp min kontakt och fick min nummerlapp, shoppade i tältet och minglade runt lite med alla andra löpare.
 
Taggade och nervösa promenerade vi hemåt med ett stopp för pastahandling. 
En lugn fredagskväll väntade med ätning, pepptalk, benen högt och tidig sängång.
 
Vaknade upp pigga, förväntansfulla och väldigt väldigt nervös. Åt en stor frukost innehållandes gröt, mackor, jouice och kaffi. Peppade hemma, valde klädsel innan vi promenerade bort mot startområdet. 
Nervösa men taggade matatonlöpare.. 
 
Det var väldigt mycket folk på plats vid Östermalms IP, men vi var där i god tid så vi han känna på stämningen, besöka bajamajorna både en och två gånger, äta banan och peppa varandra innan det var dags att lämna in överdragskläderna och gå mot startfållan. Här kramade vi varandra hejdå och gav varandra varsin lyckospark då vi startade i olika startgrupper. Jag hade startgrupp D och fick starta i den första gruppen kl.12.00.. Nu var jag så nervös att jag skakade... skulle jag klara det igen? Det var kallt men ännsålänge inget regn och vi peppade varandra i startfållan.. 
 
Kommentera inlägget här: