helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

väggad

Kategori: Löpning, lalaa

Bestämd med att idag händer det! Måste ta tag i träningen igen och köra på ordentligt för Berlin närmar sig och jag vill va i min bästa form då! 
Tog cykeln i regnet mot karlbergsslott och mötte upp ett mycket större gäng än vad jag tänkt mig i regnet. Uppvärmning med hela gänget med lite nya övningar innan vi delades in i två grupper. Kände för att köra hårt idag, dels för att det var sjukt kallt och för att jag var riktigt peppad för en gångs skull. 
Vi körde ett 400m varv på banan med olika löpskolningar och ett varv med två stegringslopp. Sen var vi uppvärmda och redo att gå på dagens pass. 2x(400m, 300m, 200m, 200m), vila 1min och seriepaus 3min. Tränarna peppade upp oss med att vi inte skulle spara på nått utan våga gå ut hårt. Det var inget fel i att vägga och målet var att knappt klara 2, orkade man en tredje hade man kört för fegt på de två första serierna. 
Vi startade alla tillsammans och jag hängde på ett snabbt gäng. Efter första varvet, 400 meter fick jag en chock när jag kollade klockan. det hade gått i 3.57 fart! Jag har aldrig sprungit under 4min förut. Och där blev jag ännu mer taggad! Så nästa intervall på 300 meter ökade jag lite till, och de sista 200, gick riktigt fort. och efter varje sträcka var jag sådär riktigt slut i kroppen men på något konstigt sätt hinner man repa sig lagom mycket på 1 minut för att ge sig ut igen, även fast jag efter den första intervallen tänkte att detta går inte, såhär fort kan inte jag springa. Men jag kunde! Och jag orkade första serien och höll 3,47 i snitt! Efter det fick vi en välbehövlig serievila! Sedan var det dags för ännu en 400m omgång och otroligt nog gick det ännu lite snabbare, 3,48 tempo även fast det kändes som jag hade saktat in! Blev peppad av gruppen jag jagade runt banan och jag ökade på 300 meter, var helt slut i vilan efteråt men orkade öka lite till på näst sista intervallen på 200m.
MEN.. sen kom den där berömda väggningen som jag fnyst lite åt när de varnade för den på uppladdningen. Lite läskig känsla för hjälp så yr jag kände mig, fick lägga mig ner för att undika att svimma. Så jag fick hoppa över den sista 200metern. Men jag citerar Lisa från Runday.se " En tjej kom fram till mig och visade stolt upp en GPS-mätare som visade 3:38min/km. Det var första gången någonsin hon sprungit snabbare än 4min-tempo. En sådan seger är värd lite yrsel och illamående."
sleten, väggad med grymt nöjd tjej! 
 
Så mycket roligare och peppande det är att köra intervaller i grupp! Tänk att jag körde nästan ett helt intervallpass i 3.38 tempo! 

KOMMENTARER:

  • Saras träningsblogg säger:
    2014-06-24 | 07:03:42
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Heeelt sjukt hirre! Galet va snabb du är! Du är grym! Va stolt och nöjd nu!! :-)

    Svar: Kände mig sjukt snabb! Gött o va igång igen. Racer turen i söndags fick igång mig ;)
    Helelala

Kommentera inlägget här: