helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

Blodomloppet

Kategori: Löplopp, lalaa

Idag efter jobbet tog jag cykeln bort över östermalm och gärdet till Djurgårdsbrunn/Djurgården där det var en massa folk, taggade för att springa blodomloppet. Första starten hade gått o de hade nog hunnit gå i mål när vi började värma upp. Vi var ett lag från jobbet med 6 stycken kollegor. Jag och Pernilla trängde oss nästan längst fram i tidtagningsstartledet. Ja va inte supertaggad efter en seg dag på jobbet och tusen tankar i huvudet av planering. Men när startskottet går går det inte att hålla tillbaka, hjärnan taggar tävling och benen pinnar på. Bättre än vårruset då det inte alls var lika trångt, så ja kunde springa på snabbt redan från start. MEN, jag insåg att jag gillar ändå det där med att springa med mycket folk, att få bli taggad av att springa om lite småförbannad över att det är trångt. 
En fin runda var det iallafall längs vattnet på djurgården och jag hittade några karlar att tävla med. Kände mig lite lurad när klockan på armen visade 5km men målet inte syntes till. Men efter 250 ganska trånga meter längre kom äntligen målet och en trött Helen fick sluttiden 24,49.
 
 

KOMMENTARER:

  • Saras träningsblogg säger:
    2014-06-05 | 10:44:01
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Wiii!! Va du är duktig och snabb! Heja hirre oxh imorgon seeees vi!!! Iiiiiih ♡♡♡♡

    Svar: Tack :D wiiiii imorn ses vi äntligen för er fantastiska helg!
    Helelala

Kommentera inlägget här: