helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

Det blir av!

Kategori: lalaa

Vädergudarna kanske är med oss. Vi hoppas på det. Loppet kommer att bli av som tur är. Det var ett par  nervösa timmar innan de meddelade i förmiddags att vi kommer få åka. Hellre med kassa förhållanden än inte alls. 
 
Är nöjd med uppladdningen under Sportlovslägret i Sälen. Lördagens pass blev både årets bästa och sämsta. Åkte bort till högfjällshotellsspåret, 2 varv på 8km rundan innan jag bestämde mig för att ta skidorna tillbaka till stugan. Blev ett stopp i östra tandådalen där det bjöds på blåbärssoppa.. SEN, kom de förbannade plusgraderna och regnet/isen slog i ansiktet.. Så blev en tuff klättring hemåt.. Om de första två milen gick i rekordfart gick de sista 8 i snigelfart.. Värsta ja vart med om och det blev ett par bittra skrik där i skogen.. Men fram kom jag tillslut. Även söndagen avslutades med regniga spår men då åkte vi mest och garvade åt att det var så komiskt att det inte ens borde få klassats som skidåkning. 
Hejja Pappa! 
 
Igår hade jag finbesök här i huvustaden av bäste justine och sötaste lilla Majken. Vilket litet charmtroll. 
och efter jobbet idag blev det ett sista träningspass, ett såkallat trömmningspass. Körde kondition först en timme i gymmet innnan jag avslutade med en halvtimme styrka. SEN började ätningen. Folk tittade konstigt på mig när jag tryckte frallor i gymmet. men ska man orka en vasa måste en ju ladda upp. Så All in för ätning nu fram till lördag. iiiih det närmar sig! som jag längtar. 
 

KOMMENTARER:

  • Saras träningsblogg säger:
    2014-02-27 | 16:29:11
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    JA det var väl en JÄVLA tur det!!! Jag hade nog blivit galen annars!! Men vi hoppas ändå att vädergudarna är med oss och ger oss liiiite minus iallafall!! :-D Wiiiieee imorgon ses vi!!

    Svar: Jaaa snälla vädergudarna gör så de sker ett mirakel!
    Wii de är ju de bästa, att vi ses!
    Helelala

  • Justine säger:
    2014-03-10 | 22:18:24

    <3

Kommentera inlägget här: