helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

2014 års lopp

Kategori: lalaa

Vasaloppet 2 mars: årets lopp.. Nervösa dagar innan där vi knarkade vasaloppet.se skulle loppet bli av. Organisationen och frivilliga gjorde en kämpeinsats så att loppet kunde bli av. 10 timmar och 2 sekunder av slit mellan Sälen och Mora. Alla känslor gick genom min kropp under dessa timmar, wow känsla vid start, förbannad så jag var nära att bryta efter den vidriga första backen, lycka när det äntligen gick att åka, det skrattretande i de uteblivna spåren, glädjen över alla trevliga och peppande med åkare, den totala lyckan när morsa skådades och känslan i att åka under målet, wow, jag klarade ett av de värsta vasaloppet genom tiderna! 


Så glad att få göra detta äventyr med två av mina bästa! 

Tough viking Göteborg: som en del av Saras möhippa lurade vi med henne till Slottskogen för att genomföra ett tough viking. Vi va så nervösa och laddade innan start att känslorna kan beskrivas med dödsångest. Men oj vad roligt det var. Galna hinder, trötta kroppar, blodiga ben, skitiga blöta men lyckliga och stolta tjejer var det som kom i mål. 


Göteborgsvarvet: hade turen att genom adidas tribes vinna en startplats till göteborgsvarvet. Genom nyfikna vänner fick jag åka bil ner och kunde ju därför inte banga på detta roliga lopp och en helg med några av de bästa. 
Väldigt peppande att få starta så långt fram, dock drogs jag med i att springa alldeles för snabbt i början så sista kilometrarna var en plåga men jag nådde mitt mål, jag klarade en halvmara under 2 timmar 1,57,56! 


Vårruset: tog med mig en tradition hemifrån och drog ihop ett blandat gäng en kall vårdag. Vårruset, tjej(tant)fest, goddiebags, reklam, tjejer kan anda och annat hittepå. Trångt, lite publik och kallt beskriver detta lopp, och tiden slutade på 23,47. 

Blodomloppet: vi var ett lag från jobbet på 6 personer som tog oss ut till Djurgården för att springa 5km. Ganska tråkigt lopp med lite publik och pepp längs banan, men bra stämning vid picknicken i mål så var det ändå ett ok lopp. Tiden 24,49

Midnattsloppet: helt klart det roligaste milsloppet jag sprungit, sån galet peppande och grym stämning, massa massa folk som hejade, bra band ch djs. Och äntligen, jag kom under den magiska gränsen 50 minuter, kom i mål på 49,50



Tough viking Djurgården: alla måste springa ett tough viking någongång, så himla roligt!! Galet jobbigt, svårt men så himla kul och fantastisk stämning! 



Berlin marathon: årets stora utmaning! Wow jag är en av dom, jag har sprungit ett maraton! Med grymma Lisa som stöd och bästa Sara och John som hejaklack kunde jag njuta av 4,2 mil 42 nedra kilometer på 4,37,23


Det kommer absolut bli fler marathon

Hässelbyloppet: detta lopp borde egentligen inte få vara med. Tog en Spontanutflykt till Hässelby för det omtalade loppet som nästan garanterar att man persar. Men jag var seg i kroppen, inte alls mig lik efter berlin, på dåligt humör, det var kallt, så nää inte alls goda förutsättningar för ett bra milslopp. Glöm och få vidare tänkte jag  direkt i mål. 53,09 blev tiden iallafall. 


Stockholm tunnel run: årets sista lopp, ett väldigt roligt lopp. Grym stämning, häftigt att springa ett lopp som bara kommer gå en gång! Trots ännu ett lopp med dålig uppladdning och, opeppad tjej på dåligt humör, peppade jag ändå till av att känna att kroppen var i mycket bättre form än jag trodde. 50,55 kom jag i mål på och kändes som ett bra avslut på ett grymt tränings och tävlingsår.





KOMMENTARER:

  • Saras träningsblogg säger:
    2014-12-30 | 20:41:25
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Bästa bästa hirre! Så glad att delat så mycket galenskaper med dig! Låt det bli många fler!!! 😆

    Svar: Bästa Sara klart det ska bli fler galenskaper! Och tänk snart har vi en till liten supporter
    Helelala

Kommentera inlägget här: