helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

runday monday

Kategori: lalaa

Äntligen kom jag iväg på runday monday igen! Gratisträning på måndagar kl 18.00 vid Östermalms IP.
 
Gruppen delades in i två där den ena skulle köra långa intervaller en bra bit bort och den andra lite blandade teknikövningar och backe. Jag valde den senare för att inte vara för långt borta om foten skulle svika mig.. Vi va ett rätt stort gäng som joggade iväg in i Lill Jansskogen. Stannade vid en lång backe och körde några olika löpskolningsövningar som uppvärmning. Sen var det intervaller i backe, fem stycken vänder upp och ner där de tre sista skulle vara riktigt snabba. Direkt efter det gav vi oss iväg på en 2,5 km slinga i snabbt tempo. Benen var pigga så jag fick upp riktigt bra fart.. Men oj va ja kände av kylan, riktigt tungt att andas så de här va bra träning inför alla timmar i skidspåren i vinter. När vi kom tillbaka till backen igen vart det direkt på tre snabba vändor upp och ner för den långa backen. Helt slut efter detta pass blev det nervarvningsjogg tillbaka till IP. 

KOMMENTARER:

  • Saras träningsblogg säger:
    2013-11-25 | 22:06:17
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Gött!! Man kämpar ju lite extra i grupp! Back intervaller är ju kanonbra :-)

    Svar: ellehur :D de som är de bästa med måndagarna! kanonbra, fick flashback från lidingö ;) ska du på din tisdagsträning imorn?
    Helelala

  • Saras träningsblogg säger:
    2013-11-26 | 07:50:15
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Yes idag blir det GRC. Missa förra veckan då jag hade ont i knäväcket. Men nu är jag taggad igen :-)

Kommentera inlägget här: