helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

we run Stockholm

Kategori: lalaa

Wow, vilket lopp och vilket event. Kroppen var inte med mig men loppet får ändå 5 av 5 möjliga. 
Mötte upp mina medlöpare och gick ner till Kungsträdgården för att känna in stämningen och komma i löpfeeling. Minglade runt, värmde upp till Icona Pop, innan vi stod i en mils lång toakö. att de inte lär sig, på tjejlopp behövs minst en bajamaja till varje löperska! 
20.50 var det dags att vandra till startfållorna, önska varandra lycka till och gå in och peppa igång kroppen. Galet trångt, tror inte ens alla fick plats inne i startfållan. 21.00 gick starten och det var galet trångt i början, men framåt slottet böjade det lätta upp något innan det blev som en kork inne i slussen. Fantastisk stämning bland löpare och publik längs hela loppet. Kände att jag fick revange från det relativt folktomma Maratonet för en månad sen. Södermälarstrand var magiskt att springa längs med, solen värmde, blå himmel och luftbalonger högt över Kungsholmen. 
Det flöt på och gick snabbt de första 4km,västerbron gick riktigt bra den här gången, men sen gick det tungt och det kändes som långa kilometrar. Sprang och svor för mig själv och tänkte att hellre ett maraton än det här och att jag måste komma igång med intervaller igen. 
Men in mot stan igen förbi stadshuset, över Drottninggatan och runda Operan och sen spurta in i mål vid Kungsträdgården igen. 
Men jag var ändå nöjd i mål, trots att tiden inte var min bästa så klarade jag det och kunde ändå njuta lite längs med loppet. 
Firande med stil, bubbel.
Avrundade kvällen på Fridays innan vi tog natten. TACK NIKE! 

KOMMENTARER:

  • pilla säger:
    2015-06-29 | 07:08:18
    Bloggadress: http://runwayp.com

    Men fy vad fuskigt! nu blev jag också galet kanot sugen.

    Svar: Mmm det var fantastiskt :) ska finnas ett bra ställe vid Västerbron tydligen! Det får vi ta i augusti
    Helelala

Kommentera inlägget här: