helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

träningsläger

Kategori: lalaa

Nytt jobb 7e januari och är redan uppe i 6 sjukdagar.. de går bra nu.. Däckade igår i världens värsta sjukdom.. 
 
MEN! Vilket helg jag hade.. Förra veckan däckade ja ju som sagt i influensa. Men piggnade till mot slutet och kunde återgå till jobbet. Bestämde mig efter jobbet i fredags att jag var i behov av en karlskoga helg, för att bli helt frisk och ladda baterierna av diverse anledningar.. Kom hem och det bjöds på tacomys med alla mina favoritbarn, favvosyster och mamma o pappa. Sen drog jag, syster och pappa till nobelhallen och fick se en riktigt spännande match som avslutades med straffar. 
På lördagen inleddes sedan träningslägret. Då ja vaknade upp pigg och fri från förkylning. En lätt frukost med alla barnen innan ja och syster möttes upp i nobelspåret. 5 varv där (11km) innan vi åt frukost på stan. Sen hem och leka några timmar innan jag och pappa åkte till degerfors för helgens andra pass. Råbäck bjöd på fina spår och det kändes skönt att ha tillbaka farten igen. Blev 20 km på 1timme och 50 minuter. Sen hem för bastubad och gomiddag. Söndagen började på samma fina sätt, 5 varv i nobelspåret. Sen kände ja att det va dags att unnä sä nått. Ja o mamma åkte till team sportia där ja fick fin fin hjälp att införskaffa mig ett par riktigt snabba skidor. Haha ja har ju en tendens att bli peppad av sånna där försäljare som inte riktigt tror på en när man säger att man vill  ha de bästa de har o att man åker rätt så mycket. Det hela slutade med en vadslagning.. dessvärre kommer nog ja förlora men ett mål på sikt, klarade ja vasan på under 5 timmar skulle ja få ett par snabba pjäxor av honom. 
Sen tillbaka till degerfors för helgens sista pass. 2 mil även denna gång och fick upp ännu bättre fart, 1 timme och 45 minuter. Nu väntar vi bara in ännu mer snö antingen här i stockholm eller i karlskoga så det kan bli mer skidåkning. Ska bli frisk lite snabbt bara..
 
 

KOMMENTARER:

  • Saras träningsblogg säger:
    2014-01-29 | 16:33:52
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Näääj är du sjuk igen!! Men du blir snart frisk och du är redan så snabb så du behöver ingen mer träning! 5 timmar Hirre!!! Du är galen! Men klart du ska ha de bästa skidorna!! :-D

    Svar: jaa tjejen med säämst imunförsvar.. vill inte va på småbarn.. hahah 5 timmar får nog va ett mål ett par år framåt! hur mår du idag? är halsen bättre?
    Helelala

  • Saras träningsblogg säger:
    2014-01-29 | 20:32:44
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Ja rackans ungar va de smittar! Tur de är goa! Ja jag är piggare igen så hoppas på en liten skidtur imorgon...får passa på för nu ska ju plusgraderna komma :/ bläää. Blir det något lopp innan vasan då?

    Svar: Verkligen tur att de är söta!! Åååh nej inte plusgrader.. Ni som ser ut att ha riktigt mycket snö! Passa på Sara! Får se hur de blir med lopp, ni åker de i Nässjö?
    Helelala

Kommentera inlägget här: