helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

Min nya hobby

Kategori: lalaa

Bästa bästa Sara som gått och blivit mamma är så snäll att hon lånar sin racer till mig ett tag.
Premiärturen gick inte alls bra.. Klantiga jag får ju skylla mig själv eftersom jag kittade mig med hela utrustningen med sånna där specialskor och allt.. 
Gav mig ut och krånglade med att sätta fast ena foten i trampan och tänkte att det kunde va smart att ha en fot fri iallafall. Svischade iväg, galet läskigt att komma upp i fart så snabbt så fegade massor. Var ju som att lära sig cykla på nytt. Cyklade en runda utåt Solna innan jag vände hem. Stannade vid ett sista rödljus och satte ner ena foten. Sen blev jag lite stressad när det blev grönt och krånglade till det och skulle sätta ner den andra foten i marken vilket inte gick då den satt fast i trampan. Så ja, där föll jag! Haha. Så himla klantigt.. Så haltade hem med ett blödande värkande knä..
Men skam den som ger sig. Upp på cykeln igen för att köra bort värken redan dagen efter. Har länge velat se kungens hem ute på Drottningholm, så vad passar inte bättre än en cykelutflykt dit. 3 mil slutade rundan på, huur kul som helst, och som bonus fick jag vinka till självaste kungen och hans fru. 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-05-15 | 06:01:34

    Tjoho bra jobbat. Man ska ramla för att lära sig. Hälsa kungen från mig. 😃

    Svar: Jaa men visst är det väl så!! Haha ska hälsa nästa gång!!
    Helelala

  • Saras träningsblogg säger:
    2015-05-15 | 06:02:15
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Det va jag som skicka 😆

    Svar: :D förstod väl det ;p
    Helelala

  • pilla säger:
    2015-05-15 | 08:50:43
    Bloggadress: http://runwayp.com

    Men åh vad härligt det verkar med en cykel. Blir mer och mer pepp på en.

    Svar: Jaa skaffa en så ja får en cykelkompis :)
    Helelala

Kommentera inlägget här: