helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

Kick off inför Stockholm maraton

Kategori: lalaa

Okej, nästa utmaning är nu spikad, om 2,5 vecka kommer jag att springa Stockholm maraton. 
Så ikväll cyklade jag ner till asics butiken för att delta på kickoffen inför maran. Vi var ungefär 120 personer som delades in i olika fartgrupper. Jag valde gruppen som skulle hålla 5.45 tempo på första varvet av banan som vi skulle testspringa. 
Riktigt skönt att springa i en grupp där någon annan är ansvarig för att hålla tempot så man slipper springa och kolla på klockan. Kanske skulle haka på en farthållare på maran...? 
Häftigt hur vänliga de flesta är när ändå ett stort gäng kommer och springer på trottoarerna, de flyttade sig och hejade på oss som att det var tävling. 
Nöjt gäng tillbaka i butiken efter dryga 16 km. 

Tillbaka i butiken bjöds det på dryck, bars, olika erbjudanden, föreläsningar med tips inför, under och efter maran. Wow fick rysningar när de talade om känslan under loppen. Är riktigt taggad nu för att ge mig ut på ett sista långpass till helgen. 


KOMMENTARER:

  • pilla säger:
    2015-05-13 | 07:36:28
    Bloggadress: http://runwap.com

    Attans att jag inte är hemma ihelgen annars hade jag gärna hängt med på långpass. (om du är här). Körde hagakullen i en timme igår. Sjuukt jobbigt!

Kommentera inlägget här: