helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

Runday monday

Kategori: lalaa

Två måndagar i rad är väl ändå en början till en tradition igen. 
HUR underbart är inte vädret, sol, varmt o blå himmel och plötsligt är mitt jobb världens bästa igen. 
Efter jobbet öppnade ja upp fönstrena i vardagsrummet här hemma o solade någon timme innan jag bytte om till löparkläder. 
Bild lånad från runday.se

Det var stort gäng denna soliga måndag. Uppvärmning runt fotbollsplanen, rörlighetsövningar och löpskolning innan vi delade upp oss i två grupper. Jag valde intervallgruppen och vi stannade kvar vid fotbollsplanerna. Kvällens intervaller blev 3min-2min-1min med 60sek vila mellan varje. Sen 90sek serievila. Vi körde totalt 3 serier. Alltid svårt att veta hur snabbt man ska springa men jag var  gött slut efter sista serien så fegade nog inte för mycket. 



Kommentera inlägget här: