helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

Berlin Marathon 2014

Kategori: lalaa

En månad har gått sedan jag sprang mitt livs första maraton. Ett mål jag haft en längre tid och äntligen, jag klarade det, jag sprang 4,2 mil 42km. 
 
Resan började ju för nästan ett år sedan när vi i november anmälde oss att vi ville ha platser till Berlin Maraton. Och det var 3 lyckliga med lite skraja tjejer som fick plats. Så nästan ett år hade vi på oss att förbereda oss. Visst har det varit ett bra mål som pepp att ta sig ut att springa mer och mer regelbundet. Jag är nöjd över att jag fick till en hel del långpass men självklart på planet ner till Tyskland önskade jag att jag haft fler mil i benen, så som alltid. Men fredag den 26e efter några nervösa timmar på jobbet tog jag en taxi ut till Arlanda och mötte upp mina medresenärer Lisa, Sara och John. Landade i berlin vid sjutiden och vi var väldigt glada över att vi hade den bäste guiden Lisa med oss som tog oss snabbt till hotellet där vi checkade in innan vi begav oss ut för en sen middag. Mätta och belåtna somnade vi sen gött på hotellet.
Övertaggad tjej på flyget mot Berlin
 
Lördagen startade med frukost på stan innan vi vandrade bort mot den gamla flygplatsen tempelhof. Väldigt mycket folk där, laddade löpare men det gick smidigt att hämta ut våra nummerlappar. Gaah och här kom nervositeten ännu mer. Lite Skrytkläder inhandlades såklart innan vi gick ut i solen och satte oss och år lunch. 
Jag och mitt fantastiska resesällskap
 
Nervös tjej utanför mässan
Riktig sommarvärme i berlin, underbart. Återigen mätta så vandrade vi mot stan för kultur och shopping. Muren beskådades, skrämmande läsning vid checkpoint Charlie, innan vi nådde shopping paradiset primark. Några hundralappar fattigare begav vi oss tillbaka till hotellet för några timmars slappande. Mötte på kvällen upp Lisa med pojkvän och svärföräldrar för uppladdningsmiddag, självklart pasta.
Kommentera inlägget här: