helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

äntligen tillbaka

Kategori: lalaa

Äntligen är träningssuget tillbaka och jag känner mig nästintill återställd efter Berlin. Förra vecka kördes ett riktigt bra vasaloppspass med Asics running club. De gästades av ett riktigt proffs som gav massa hård träning och tips på hur en skidåkare tränar på hösten och i oftast snöfattiga stockholm. OCH oj vad jag längtar efter snö och skidåkning nu, börjar känna mig färdig med löpningen, mina ben behöver vila, (ska självklart hålla igång löpningen i vinter också men inte riktigt lika intensivt). Igår besöktes återigen Östermalms ip och runday monday. Varmt i luften och många löpare på plats. Valde gruppen som sprang iväg till Stadion för löpskolning först innan vi körde igång med intervaller. 
Upplägget var riktigt roliga, annurlunda intervaller. Alla sartade samtidigt och den som kom i "mål" först efter 400m sträckte upp ena handen och alla bakom gjorde likadant och stannade där man var. Sen gick man fram till närmsta 50m startlinjen och efter 30sek vila startade nästa intervall och precis som i den första sträckte den som kommit 400m först upp handen. Detta körde vi 10ggr. Galet jobbigt och jag höll ett jämt tempo och hann 300m ungefär, plus, minus på varje intervall. 
 
Ja tack till detta! 
 
 

KOMMENTARER:

  • pilla säger:
    2014-10-29 | 08:34:01
    Bloggadress: http://pernillabredolt.com

    Håller med dig, galet jobbig Runday. Kul att se dig :)

    Svar: galet jobbig men väldigt roligt! väldigt kul att ses och efter new york blir det mer häng än måndagshäng tycker jag :)
    Helelala

Kommentera inlägget här: