helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

Vårruset

Kategori: Löplopp, lalaa

 
Det har ju blivit lite av en tradition att springa vårruset! Först några år i Göteborg under studietiden i Borås! Då sprang vi för Lärararnas Riksförbund. Sen blev det i Örebro några år med syster o.co. O så nu i år, premiär i Stockholm.
Emma kom till mig efter jobbet så laddade vi innan vi cyklade bort till Universitetet och mötte upp resten av laget. Jag och Emma var de enda med tidtagning så vi sprang ner och värmde upp i starled 1. Galet mycket folk och jag blev stressad av att hamna så långt bak.. men men! Klassisk uppvärmning med friskis och svettis innan startskottet gick. Stod rätt still i början men sen så rörde det sig sakta framåt! Alldeles för trångt första kilometern, men man blir ju taggad och får självförtroende av att få springa om. Sen så flöt det på och man kunde hålla nästan det tempo man vill och jag behövde bara skälla på några få som inte kan det där med att hålla höger! Lite tråkigt att springa ute på Norra djurgården till skilland från i Örebro när man springer i stan och det är folk som hejar! Men det var en fin runda, sprang förbi gamla jobbet med blandade känslor..
På slutet blev det en fin spurt in i mål och sluttiden blev 23 minuter! Riktigt nöjd över att benen kändes pigga igen efter Göteborgsvarvet. Avslutade med en riktigt kall picknick!! 
 

KOMMENTARER:

  • Saras träningsblogg säger:
    2014-05-28 | 12:34:01
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    BRAAAVO!! Va du är gryyyym! Snabba tjejen!

    Svar: Tack :D lycklig tjej, kändes riktigt bra o som att ja hade mer att ge!
    Helelala

  • Malin säger:
    2014-06-11 | 12:38:38
    Bloggadress: http://ournotebook.blogg.se

    Var också med i vårruset, var himla kul att se hur många som deltog! :D

    Svar: Men ellehur :) riktigt roligt o peppande lopp!
    Helelala

Kommentera inlägget här: