helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

Äntligen säsongspremiär

Kategori: lalaa

Första milen är äntligen åkta. Igår kväll efter en dag med barndomshäng, kalas och hockeytittande rullade vi upp mot Sälen, mitt paradis. Kallt som tusan när vi kom fram, nästan 20 minusgrader. Vaknade som tur var upp till något varmare temperatur i morse -14. Klädde på oss alla lager på lager kläder och knäppte på oss skidorna för att ge oss iväg, total nedra lycka att äntligen få åka skidor igen. Nu var det inte enbart härligt såklart, det var svinkallt, tröga spår, lite för lite snö men det gick att åka och jag njöt ändå av varenda kilometer. 
Såhär borde man ha det utanför sitt hem jämt! 



15km slutade förmiddagens tur på innan det var dags att gå in o värma sig och fylla på med energi. Lite segt att resa sig från soffan sen när temperaturen visade -12 men påminde oss att detta har vi längtat efter. Så ut igen med ännu mera lager kläder på sig och tekniken kändes något bättre än på förmiddan.

 Rundan innehöll många långa backar och i slutet var mina armar totalt slut.. Men kämpade mig såklart ända hem, och det bastu badet efteråt var lövley! 
3mil landade dagen på... Hur tusan ska man klara 6 till om 72 dagar... 

KOMMENTARER:

  • pilla säger:
    2014-12-29 | 10:13:16
    Bloggadress: http://pernillabredolt.com

    Brrr... Men så kul med skidor.

    Svar: Idag har de vart varmare som tur är! HUR har du det!?
    Helelala

  • Saras träningsblogg säger:
    2014-12-29 | 22:06:06
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Äsch! De vet jag att du kommer fixa lätt! Så härligt med skidor!!!

    Svar: Gulle dig ;) behöver min Saras pepp! Underbart med skidor!!!
    Helelala

Kommentera inlägget här: