helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

midnattsloppet 2014

Kategori: Löplopp

ÄNTLIGEN, äntligen kom jag under den där 50 minuters gränsen! Som jag slitit på runday träffarna med alla dessa intervaller, sprungit under den kalla blöta vintern, kämpat i sommarvärmen, springit långt och kort, fort och långsamt ! och äntligen kom belöningen!
 
 
Laddade med hotellfrukost med mina löparkompanjoner och vår hejjaklack! Sen blev det en runda på stan innehållandes både shopping, kultur och fika! Pastamiddagen intogs innan vi han med några timmars slappande och laddande i soffan. Nervositeten kom nu över, pressen från mig självatt jag ville springa på en bra tid! med detta kommer också det klassiska magonten. Tog tunnelbanna tillsammans med många andra rosaklädda löpare bort mot söder och Zinkensdamm. Väl på plats släppte som tur var magontet och jag började bli riktigt laddad. Hittade en taggad kollega med blivande man som önskade och önskades lycka till! vid 21.45 var det dags för mig att krama Anna och Kristina lycka till och gå in i min startfålla 3D. Vi vandrade tillsammans mot starten där Sats väntade med uppvärmning. Sen svors löpareden och vi skrönade tillsammans Just idag är jag stark innan nedräkningen började. När startskottet gick är det som man skjuts ur en kanon och bara flyger iväg. och jag kände mig så stark! kollade på klockan efter 1 km och höll 4.30 tempo och det gick lätt och jag kände mig stark. Så fortsatte att springa på och chansade på att det skulle hålla hela vägen. Första 3km var lätta och gick hur bra som helst. Sen började en lätt stigning fram till första backen. Men den lystes upp av ljusbågar och marshaller som den var bara rolig att springa. Jag har ju också en tendens att bli taggad av att få bli lite förbannad på alla som är ivägen. Klart jag var trött på toppen och lite lätt illamående men hade ändå mycket energi kvar. Efter 5 km stod Mark Levengood och hejade på oss vilket gav energi från en sån sötnos. Upp till höjden vid Ersta där hela stockholm öppnas upp! Sen var det ju nedförbacke eftersom hälften var gjord. Efter 8 km kom nästa branta stigning, och den var seg! Ett hav av rosa tröjor att följa efter som visade hur lång backen var! och det gick och efter den hade jag energi kvar att öka lite. När vi kom in på Hornsgatan och det bara var 1 km kvar ökade jag ytterliggare och kände att det går nog det här, jag klarar nog tusan 50 min. 
Sista hundra metrarna var lite av en bina och det kändes som målet aldrig skulle komma! Men tillslut in under målbågen och den känslan! Jag klarade mitt mål, jag kom under 50 minuter, jag sprang 10km, 1 mil på 49,50 minuter!! 
Mötte min fina vän Jonas efter loppet som gjorde mig väldigt imponerad, förstår inte hur de kans springa så snabbt, 16 sek ifrån att komma under 40 minuter! 
Efter en stund kom även Anna och Kristina i mål, väldigt nöjda och kul att de båda tyckte det var roligt! 
 
 

KOMMENTARER:

  • Asta Kellokoski säger:
    2014-08-17 | 19:39:51

    Men åh så kanonbra kämpat och jag förstår, utav det du skriver, hur du har slitit för att nå detta fantastiska mål. Jag är riktigt imponerad av din väg till detta resultat 🏆🏆🏆

  • Sara säger:
    2014-08-17 | 20:52:50
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Wooohooo! Du är så jäkla gryyyym :-D

Kommentera inlägget här: