helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

efterlyst

Kategori: lalaa

Dagens samtalsämne på jobbet har varit gårdagens avsnitt av efterlyst.. Ett inslag i programmet var nämligen att det skett en överfallsvåldtäkt bara några hundra meter från vårt jobb, väldigt nära där vi brukar gå på våra utflyktsdagar.. Vid en stig jag vissa dagar går på på min rast.. överfallet skedde strax efter tio på förmiddagen.. Hatar sånt här, varför får det hände, varför finns det sånna som tar sig friheten till detta.. stackars stackars kvinna som det hände för..  blir så arg för att man ska behöva vara rädd nu.. man trodde ju iallafall att man var säker på dagtid.. 
 
Lite nervös cyklade ja hem i mörkret efter stängning.. Men va ska man göra, tänker inte stänga in mig men man får vara försiktig o tänka sig för när man väljer sina vägar att gå.. Tur ja hittat mina löpgrupper så ja kommer ut o springer iallafall, för själv är de nog dumt att göra det.. 
 
Cyklade iallafall till gymmet, seg i kroppen efter en tung dag på jobbet. MEN taggade om och körde ett hårt intervallpass i stakmaskinen i 30 minuter, bra träning inför vasan o nu är längtan efter snö ännu större. Sedan blev det styrketräning för mage, rygg, armar och axlar! 
 
Bild lånad från b.a.b.y runnersteam

KOMMENTARER:

  • Saras träningsblogg säger:
    2013-11-29 | 07:26:57
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Heja va du ligger i! Dukyiga hirre! Men usch så läskigt!! Va arg man blir!!

    Svar: Du vet hur ja blir, haha all in när ja väl är igång! Vasan närmar sig ju.. Ja visst blir man arg..
    Helelala

  • Julia säger:
    2013-12-01 | 12:41:09
    Bloggadress: http://takethetime.blogg.se/

    men gud så obehagligt ;S

    Svar: mm riktigt obehagligt..
    Helelala

Kommentera inlägget här: