helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

B.A.B.Y runnersteam

Kategori: lalaa

Idag var det dags för att testa ännu en löpargrupp. Min kollega Angelika som tipsat om denna nystartade grupp. Så vi möttes upp vid femtiden på kungsholmen (väldigt kallt ute) cch promenerade snabbt ner till Rålambshovsparken där vi mötte upp ledarna plus ett gäng löpare. Vi började med att dela på oss i två grupper där vi började med att springa sprang en vända på ungefär 4km längs mälarstranden, väldigt vacker slinga. Fick många minnen från i Augusti, första månaden här när jag och Anna (också kollega) promenerade där och hängde på Mälarpaviljongen. När vi kom tillbaka till parken var det dags för andra gruppen att springa iväg och för oss att utföra ett gäng styrkeövningar. Sumosteg var det jobbigaste, långa steg i hukställning i 50m ungefär fram o tillbaka, de brände gött i låren det. Sen avslutade vi passet i storgrupp där varje grupp körde två av sina övningar från styrkedelen. 
 
 

KOMMENTARER:

  • Saras Träningsblogg säger:
    2013-11-26 | 20:50:24
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Va kul Hirre!! Tänk va bra det är att bo i en stor stad då det finns så mycket valmöjligheter och grupper hit och dit! Det är ju jätteskoj och träningen blir ju så mycket roligare! Du kommer bli farlig på vasaloppet ;-)

    Svar: jaa :) ja älskar detta med att bo i en större stad där de finns många grupper. hur gick de för dig ikväll? höll knät?! ja höll tummarna för dig så hoppas de :)haha jaa du, ja tänker va livsfarlig på vasan ;)
    Helelala

  • Saras Träningsblogg säger:
    2013-11-26 | 21:35:24
    Bloggadress: http://monch.blogg.se

    Ja verkligen toppen! Jo knät höll som tur var, inga känningar kvar så jag hoppas det fortsätter så. Dock missade jag passet ändå av lite olika anledningar men körde ett eget backintervallpass ist :-D
    Ja det är jag säker på, jag kommer också vara livsfarlig, fast mest för alla andra då jag bara kommer vara i vägen ;-) haha

    Svar: sköönt :) hoppas de inte va nått allvarligt! men gött med backintervaller, de är bra inför vasans backar ;)hahahah icke då, vi ska ha teknikkurs i sälen!
    Helelala

Kommentera inlägget här: