helelala

En blogg om mitt liv i den stora huvudstaden med stort fokus på träning. Följ med på mitt flängiga träningsliv i löp och skidspår

MER PUTTE ÅT FOLKET

Kategori: lalaa

JAG SAKNAR PUTTE..

äntligen kommer den, min redovisning om bland dom bästa dagarna i sommar.  underbart bra fantastiskt klockrent gaah, vilken festival. TACK herr lagerstam för dessa dagar. karlskoga was alive o vi älskart.



onsdag: SOLEN stekte oss och kön var lång in på området. jag och brorsan drog ner och lyssnade på governor andy, mycket bra och härlig musik. sen lyssnade vi en låt på caroline af ugglas men de va inte mycke o ha, så drog mot gadde på förfest. även resten av vårt festivalcrew anslöt. gaddes norrlänning sofia som kommit ända från arvidsjaur för att få hänga med putte,  där satt vi och drack och hade de gött och väntade in Denise o Justine som även dom kom för att få hänga me Putte en kväll. Åkte ner mot festivalen och Hängde framför Uffe Lundell, go dricka i öltältet, massa kära återseenden och massa gött häng. ja o gadde dansade stolle till fatboy, och lyssnade på kvinnans älskling lasse lind.  kvällen var nära att avlutas på ett hotellrum på statt tillsammans med killarna i shotgun crackers, men ja och gadde var lite sega i att förstå att dom var kända!  - vadå är ni nått slags band eller ( efter att ha sett artistbanden runt halsen )





Torsdag: vaknade oväntat pigg efter första festivaldagen. Dag nummer 2 var här och ja o mina grebbesta vänner knallade ner på stan och påbörjade festivalens skräpmatsätande. sorgligt nog drog svikarna hem redan denna dag.. :(
men ja Gadde o Sofia drog upp till Lina o Holmen i bråten för förfest nr2. käkade pizza och drack ett par öl innan taxin tog oss ner till Putte och vi lyssnade besviket på ett tråkigt a camp, öltältet lockade mer! men sen...
festivalens höjdpunkt HOFFMAESTRO & CHRAA... ja o sofia röjde gärnet i leran framme vid scenen, galet underbart bra!!! total nedra lycka.och sen kort efter detta, lycka nummer 2, underbara vackra Thåström. jag älskar denna mans röst, helt klart sveriges vackraste.

Fredag: regn regn regn, sorligt till en början och man tappade suget och orken, men coola tjejer trotsade detta så vi drog på oss stövlarna och regnkläder och drog upp till Putte och lyssnade på en rätt torr Anna Thernheim, men en bättre Johnossi och tillsist rara simon norrsveden som var fantastiskt bra. coola killen och tjejen anna och gustaf kom och förgyllde vår tillvåra från Jönköping. Sen hem för pizzakäkande tillfixande efter regnet och förpartaj hos larssons innan vi återigen drog upp, något försenade... mycket häng i öltältet och tyvärr några tårar fällda, men försökte rycka upp mig och ja o gadde röjde tillsammans med Thompa till Timbuktu. kvällen avslutades på donken, för span och ett försök till campinghäng, men orken fanns inte så vi knallade hemåt och laddade för sista dagen istället.


coola tjejer har stövlar o regnklär

Lördag: bakfyllan var ett faktum, men bara påt igen. drog till området och lyssnade på ett knepigt men roligt dektivtivbyrån, och sedan karlskogabandet durango riot. men ja glömmer ju för tusan de viktiga, SOLEN stekte denna festivalensavslutsdag. hem för balkongstek med Gadde och sofia innan vi tittade på ett grym moneybrother, synd synd att han inte spelade på kvällen. Grillkväll hos malin och något för mycket av det goda, men till Putte kom vi och jag och holmen röjde i ett fullsmockat dalen till en het dregen. Millencollin avslutade kvällen, och huuur dom gjorde de sen, massa folk och grymt röj vid scenen med simon.



fan va ja älskar Putte, underbar musik, skönaste hänget, gött folk i öltältet, kära återseenden, obligatoriska fylletårarna, go dans, vacker sång, regn, go öl, trevliga förfester, lera, bästa festivalscenen i sverige Dalen, sol och stek. TACK alla!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2009-08-20 | 11:00:01

    Åh det låter som ni har haft det toppen...nästa sommar MÅSTE jag med hänga med putte:D

    Längtar till måndag nu får då ses vi hoppas jag!!



    puss puss

  • c säger:
    2009-08-20 | 11:22:16
    Bloggadress: http://carrobruden.blogg.se/

    gud va snygga bilder haha :D

  • gadde säger:
    2009-08-24 | 22:43:50

    äntligen denna berättelse. den är efterlängtad!! och det är synd om mig. jag hatar sjukvården kvinna.

Kommentera inlägget här: